Παρασκευή 19 Αυγούστου 2011

Οι Βάσεις 2011 άργησαν πολλές μέρες!

Τελικά τη Δευτέρα 29 Αυγούστου θα ανακοινωθούν οι βάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, όπως ανακοίνωσε χθες η υπουργός Παιδείας.

Η καθυστέρηση στην ανακοίνωση οφείλεται στο γεγονός ότι άργησαν να βγουν τα αποτελέσματα για τις στρατιωτικές και τις αστυνομικές σχολές.

Επίσης φέτος οι υπηρεσίες είχαν να διαχειριστούν μεγαλύτερο όγκο δεδομένων λόγω της κατάργησης των μετεγγραφών.

Όπως προκύπτει από τα τελευταία επίσημα βαθμολογικά στοιχεία του υπουργείου Παιδείας για τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, δραστική είναι η μείωση των αριστούχων σε όλες τις κατευθύνσεις. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι από το σύνολο των υποψηφίων μόλις το 1,48% έγραψε φέτος άριστα, ενώ πέρυσι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν υπερδιπλάσιο και έφτανε το 3,3%. Τα περισσότερα άριστα τα συγκέντρωσαν οι υποψήφιοι της Θετικής και της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 1. Αντιθέτως, οι χειρότερες επιδόσεις σημειώθηκαν στην Τεχνολογική Κατεύθυνση 2 και στη Θεωρητική Κατεύθυνση.

Συνολικά, ο γενικός βαθμός πρόσβασης του 35% των υποψηφίων κινήθηκε κάτω από τη βάση!!! Για την ακρίβεια, έτσι έγραψαν 30.409 από τους συνολικά 85.600 που προσήλθαν στις εξετάσεις. Μόλις 6.178 είναι οι υποψήφιοι που κατατάσσονται στην κατηγορία των αριστούχων (18-20) ενώ από... 0 μέχρι 5 έγραψαν 7.682 άτομα (ποσοστό 8,99%).

Σε ορισμένες σχολές της περιφέρειας εκτιμάται ότι η πτώση μπορεί να πλησιάσει ακόμα και τα... 2.000 μόρια.

Το πιο ενδιαφέρον όμως στοιχείο είναι ότι με τις μέχρι στιγμής ενδείξεις, διαφαίνεται πτώση και σε περιζήτητες σχολές, όπως για παράδειγμα στις Ιατρικές τόσο της Περιφέρειας όσο και στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, όπου μάλιστα η πτώση δεν αποκλείεται να ξεπεράσει τα 150 μόρια. Μάλιστα, θεαματική πτώση των βάσεων αναμένεται και στις τεχνολογικές σχολές του 2ου και 4ου επιστημονικού πεδίου.
Στην Θεωρητική Κατεύθυνση, από τους συνολικά 36.895 υποψήφιους κάτω από τη βάση έγραψαν οι 12.717. Στην κλίμακα 19-20 έχουμε εφέτος μόλις 319 αριστούχους (253 λιγότερους από πέρυσι). Στην κλίμακα 18-19, καταγράφονται 1.997 άτομα (756 λιγότερα σε συγκριτικά με πέρυσι). Τα περισσότερα γραπτά συνωστίζονται στις βαθμολογίες γύρω από το 15 (2.965 άτομα έγραψαν από 15 έως 16). Τέλος, τα γραπτά με βαθμολογία κάτω από το 5 ανήλθαν σε 3.291 άτομα (13,26%).
Στην Θετική Κατεύθυνση, από τους 11.665 υποψήφιους, κάτω από τη βάση έγραψαν 1.920 άτομα. Στην βαθμολογική κλίμακα 19-20 έχουμε μόνο 488 άτομα (πέρυσι ήταν 1.217). Τα περισσότερα γραπτά συνωστίζονται στην κατηγορία μεταξύ 17 και 18 (1.539 άτομα, δηλαδή το 13,19%). Κάτω από 5 έγραψαν 422 άτομα (3,61%).

Στην Τεχνολογική Κατεύθυνση 1, από τους 777 όλους κι όλους υποψηφίους, κάτω από τη βάση έγραψαν οι 148. Οι πιο πολλοί έγραψαν μεταξύ 16 και 17 (93 άτομα, δηλαδή 11,97%). Γραπτά κάτω από 5 έδωσαν 21 άτομα (2,71%).

Στην Τεχνολογική Κατεύθυνση 2, Από τους 36.263 υποψηφίους, κάτω από τη βάση έγραψαν οι 15.624. Πάνω από 19 έγραψαν μόνο 422 άτομα (πέρυσι υπήρχαν 862). Στην κλίμακα 18-19 εφέτος υπάρχουν 1.379 αριστούχοι (1.243 λιγότεροι από πέρυσι). Αίσθηση ωστόσο προκαλεί ότι τα περισσότερα γραπτά συνωστίζονται στις βαθμολογίες μεταξύ... 5 και 6, δηλαδή κάτω από τη βάση! Συγκεκριμένα, 2.508 άτομα παρέδωσαν τέτοια γραπτά (ποσοστό 6,92%), ενώ άλλα 3.948 άτομα (10,88%) παρέδωσαν γραπτά κάτω από το 5 ως και... μηδέν.

Στα ειδικά μαθήματα, παρατηρήθηκαν και φέτος χαμηλές επιδόσεις. Στην Αρμονία το 55,51% των υποψηφίων έγραψε κάτω από τη βάση. Στο Ελεύθερο Σχέδιο ένας στους τρεις υποψηφίους έγραψε από 12 έως 15 και αντίστοιχο ποσοστό από 15 έως 18 (άριστα «πήραν» μόνο 164 άτομα, δηλαδή ποσοστό 6,72%). Στο Γραμμικό Σχέδιο άριστους βαθμούς έλαβαν 519 άτομα (22,30%) ενώ οι περισσότεροι υποψήφιοι έγραψαν μεταξύ 15-18 (36,95%). Στα Αγγλικά το 31,25% των υποψηφίων έγραψε κάτω από τη βάση και άριστα μόνο το 2,95% (οι πιο πολλές βαθμολογίες κινήθηκαν μεταξύ 12 -15). Στα Γαλλικά περίπου το 20% έγραψε κάτω από τη βάση και οι περισσότεροι υποψήφιοι έλαβαν βαθμούς μεταξύ 15-18 ενώ ακόμα χειρότερες ήταν οι επιδόσεις εκείνων που διαγωνίστηκαν στα Γερμανικά...
ΤΑ ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου