Την αλλαγή στον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών ανακοίνωσε την Πέμπτη (12/11) η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου Ειδικότερα, μόνιμοι διορισμοί και των αναπληρωτών θα γίνονται μέσω ΑΣΕΠ ενώ αποσπάσεις δε θα πραγματοποιούνται σε περίπτωση που δεν έχει βρεθεί ο αντικαταστάτης.
«Επανεξετάζεται συνολικά το σύστημα μοριοδότησης και κινήτρων, έτσι ώστε, όταν μετακινείται ο εκπαιδευτικός δεν θα τον ακολουθούν τα μόρια. Κύριο κριτήριο μεταθέσεων θα είναι οι ανάγκες των σχολείων. Είναι ανάγκη να αλλάξει το όλο σύστημα και να πάμε σε ένα άλλο, με διαφάνεια και αξιοκρατία» τόνισε η υπουργός και συνέχισε:
«Τι μήνυμα δίνουμε στα σημερινά παιδιά και αυριανούς πολίτες όταν στον χώρο της εκπαίδευσης, που είναι ο κατ΄εξοχήν χώρος της μάθησης δια του παραδείγματος, βλέπουν να πρυτανεύουν τα 'κονέ' τα 'βύσματα' και οι 'άκρες'; Βάζουμε, λοιπόν, 'τελεία' και δεν αλλάζουμε απλά σελίδα. Ξαναγράφουμε από την αρχή το κεφάλαιο που αφορά τον εργασιακό βίο και την εξέλιξη των εκπαιδευτικών» είπε.
Οι προτάσεις της υπουργού θα δοθούν για διαβούλευση στο ίντερνετ ώστε στη συνέχεια να γίνει νομοθέτημα και να ψηφιστεί από τη Βουλή.
Ακολουθούν αναλυτικά οι προτάσεις όπως ανακοίνωσε η κ. Διαμαντοπούλου:
1.- Κωδικοποιούμε όλη τη νομοθεσία που αφορά τους εκπαιδευτικούς και τα όργανα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να μην βρισκόμαστε «χαμένοι στη μετάφραση» μιας τεράστιας νομικής πολυπλοκότητας που κλείνει «πόρτες» για να αφήσει ορθάνοιχτα «παράθυρα».
2.-Οι προσλήψεις στο εξής θα γίνονται μόνο με τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ. Οι πίνακες σταματούν να τροφοδοτούνται. Θα υπάρξει μεταβατική περίοδος για τους υφιστάμενους. Στόχος μας οι προσλήψεις με σαφή προσδιορισμό του τόπου και του χρόνου του διορισμού. Η πρόσληψη δηλαδή μπορεί να γίνεται είτε σε επίπεδο σχολείου, είτε σε επίπεδο αρμόδιας Διεύθυνσης και ο χρόνος υπηρεσίας στον τόπο του πρώτου διορισμού θα πρέπει να είναι εξ αρχής προσδιορισμένος και ο ίδιος για όλους. Και για τον τόπο και για τον χρόνο πιστεύουμε πως θα υπάρξουν χρήσιμες προτάσεις στο στάδιο της διαβούλευσης.Ταυτόχρονα, εξετάζονται οι όροι ουσιαστικής υλοποίησης του θεσμού του δόκιμου εκπαιδευτικού, δηλαδή η επιμόρφωση και η αξιολόγησή του την πρώτη διετία.
3.- Επανεξετάζεται συνολικά το σύστημα της μοριοδότησης και κινήτρων. Εδώ η αρχή είναι πολύ συγκεκριμένη. Τα μόρια αφορούν τον τόπο και το αντικείμενο της διδασκαλίας. Απαξ και ο εκπαιδευτικός μετακινηθεί, τα μόρια δεν τον ακολουθούν. Δεν τα μεταφέρει μαζί του, παραμένουν στη θέση απο την οποία ο ίδιος μετακινείται.
4.- Κανείς εκπαιδευτικός δεν αποσπάται εάν δεν έχει βρεθεί ο αντικαταστάτης του για τη θέση στην οποία υπηρετεί.
5.- Σε ό,τι αφορά τις μεταθέσεις, βασική αρχή πλέον θα είναι πως κάθε μετάθεση αποφασίζεται για να εξυπηρετηθεί πρώτα και κύρια το σχολείο. Δεν είναι αποδεκτό για το δημόσιο συμφέρον να υπάρχουν σχολεία με πλεονάζον προσωπικό και σχολεία με κενά.
6.- Ξεκινά διάλογος με την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης, προκειμένου να διερευνηθεί η δυνατότητα λειτουργίας ειδικού τμήματος για την εκπαίδευση στελεχών διοίκησης της εκπαίδευσης.
7.-Προσδιορίζεται ένα διαφανές και αξιοκρατικό σύστημα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης και σε αυτή την κατεύθυνση έχουμε τη βεβαιότητα της θετικής συνεισφοράς της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ στη διαμόρφωση των σχετικών κριτηρίων, ώστε να αφήσουμε οριστικά και αμετάκλητα πίσω μας τις γνωστές παθογένειες που ταλανίζουν την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς. Καθαροί κανόνες, καθαρά κριτήρια, καθαρές σχέσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου